Ako verujete da će se način rada nakon završetka pandemije koronavirusom vratiti na staro, varate se. Način na koji radimo promenio se zauvek.
Sve što nam se dogodilo i što nam se događa ukazuje na to da će u narednoj deceniji skoro polovina ljudi raditi online. To je dobro, jer će rast virtuelnog posla otvoriti vrata brojnim talentima koji god oni grad zvali dom.
No, to za sobom povlači još jednu veliku promenu, a to je ažuriranje liderskih veština. Model stare škole korporativnog upravljanja neće preživeti COVID 19, kao ni direktori i vlasnici koji insistiraju na zastarelom i hijerarhijskom sistemu vođenja firme.
Sva istraživanja pokazuju da većina zaposlenih želi hibridno radno vreme i rad u kompanijama koje su fleksibilne.
Pitate se šta je šta je potrebno da vi kao direktor ili vlasnik kompanije uradite.
Potrebno je da izgradite novi model vođenja firme, kako za zaposlene koji sede u kancelariji, tako i za one koji rade van nje. Model koji je zasnovan na poverenju, iskrenim odnosima i ravnoteži između posla i života. Bez toga, teško da ćete moći da inspirišete svoj tim za uspeh.
Zaposlite kvalitetne ljude i verujte da će oni obavljati dobro svoj posao. Radnici koji znaju da im šefovi veruju više se angažuju na poslu, manje su pod stresom i energičniji su u obavljanju svojih poslova. Sve to, složićete se, vodi do boljih poslovnih rezultata,.
Ocenjujte ih na osnovu onoga što postižu, a ne na osnovu toga koliko sati su proveli za kompjuterom. Umesto da im pratite svaki korak, merite ono što su uradili.
I zapamtite, za građenje poverenja nije dovoljno samo da ne izigravate Iliju Čvorovića, potrebno je i da pokažete da ste ljudsko biće koje ime svoje mane i slabosti, snage i ranjivost.
Novi svet rada, mnogo je ličniji i stvarniji od starog.
Uložite u kvalitetna tehnološka rešenja, koja će poboljšati efikasnost zaposlenih. Optimizujete proces rada tako da u procese spojite najbolje od kompjutera i čoveka.
Kada ste u kancelariji, vi jednostavno gradite odnose sa ljudima sa kojima radite, jer naletite na njih na putu do kuhinje ili kancelarije.
Međutim, kada ceo tim ili deo tima posao obavlja online toga nema i potrebno je da svaki direktor ili menadžer nađe način da ovaj jaz premosti kako se zaposleni koji rade online ne bi osećali usamljeno i odbačeno.
Recimo:
Jedan od razloga zašto su ljudi zavoleli rad od kuče jeste i to što im daje određenu mogućnost da naprave bolji balans između privatnog života i posla.
Međutim, kod izvesnog broja zaposlenih ta granica između posla i života se izgubila, pa je sve postalo posao, a života nema.
Zato, pokažite svojim primerom kako da granice između privatnog i poslovnog života ostanu netaknute.
Pokažite da je u redu da vaši zaposleni prave pauze i da se od njih ne očekuje da odgovaraju na imejlove i pozive u svako doba dana. Ohrabrite ih da odu na godišnji odmor i da isključe sve notifikacije koje imaju veze sa poslom.
Stavite do znanja zaposlenima da njihov posao ima smisla. Kada zaposleni znaju da njihov posao ima smisao i svrhu, ulažu više napora i osećaju se zadovoljnije. Sve to dovodi do veće produktivnosti.