Apr 15, 2022

Ažuriranje direktora u 5 koraka

Ako verujete da će se način rada nakon završetka pandemije koronavirusom vratiti na staro, varate se. Način na koji radimo promenio se zauvek.


Svet se nikada ne vraća na staro.  

Sve što nam se dogodilo i što nam se događa ukazuje na to da će u narednoj deceniji skoro polovina ljudi raditi online. To je dobro, jer će rast virtuelnog posla otvoriti vrata brojnim talentima koji god oni grad zvali dom.

No, to za sobom povlači još jednu veliku promenu, a to je ažuriranje liderskih veština. Model stare škole korporativnog upravljanja neće preživeti COVID 19, kao ni direktori i vlasnici koji insistiraju na zastarelom i hijerarhijskom sistemu vođenja firme.


Zašto?

Sva istraživanja pokazuju da većina zaposlenih želi hibridno radno vreme i rad u kompanijama koje su fleksibilne.  

Pitate se šta je šta je potrebno da vi kao direktor ili vlasnik kompanije uradite.

Potrebno je da izgradite novi model vođenja firme, kako za zaposlene koji sede u kancelariji, tako i za one koji rade van nje. Model koji je zasnovan na poverenju, iskrenim odnosima i ravnoteži između posla i života. Bez toga, teško da ćete moći da inspirišete svoj tim za uspeh.

1. Poverenje na prvom mestu

Zaposlite kvalitetne ljude i verujte da će oni obavljati dobro svoj posao. Radnici koji znaju da im šefovi veruju više se angažuju na poslu, manje su pod stresom i energičniji su u obavljanju svojih poslova. Sve to, složićete se, vodi do boljih poslovnih rezultata,.

Ocenjujte ih na osnovu onoga što postižu, a ne na osnovu toga koliko sati su proveli za kompjuterom. Umesto da im pratite svaki korak, merite ono što su uradili.

I zapamtite, za građenje poverenja nije dovoljno samo da ne izigravate Iliju Čvorovića, potrebno je i da pokažete da ste ljudsko biće koje ime svoje mane i slabosti, snage i ranjivost.

Novi svet rada, mnogo je ličniji i stvarniji od starog.


2. Idite u korak sa tehnologijom

Uložite u kvalitetna tehnološka rešenja, koja će poboljšati efikasnost zaposlenih. Optimizujete proces rada tako da u procese spojite najbolje od kompjutera i čoveka.


3. Gradite odnose sa zaposlenima

Kada ste u kancelariji, vi jednostavno gradite odnose sa ljudima sa kojima radite, jer naletite na njih na putu do kuhinje ili kancelarije.

Međutim, kada ceo tim ili deo tima posao obavlja online toga nema i potrebno je da svaki direktor ili menadžer nađe način da ovaj jaz premosti kako se zaposleni koji rade online ne bi osećali usamljeno i odbačeno.

Recimo:

  • Izdvojte vreme na početku online sastanka za prijateljski razgovor.
  • Organizujte sastanke sa vašim zaposlenima jedan na jedan. Pitajte ih kakav im je život van posla, kakve brige ih more.
  • Ohrabrite članove tima da se povežu jedni sa drugima.
  • Važno je i da radnicima koji su online i onima koji provode vreme u kancelariji date iste prilike za napredovanje.  


4. Budite dobar primer

Jedan od razloga zašto su ljudi zavoleli rad od kuče jeste i to što im daje određenu mogućnost da naprave bolji balans između privatnog života i posla.

Međutim, kod izvesnog broja zaposlenih ta granica između posla i života se izgubila, pa je sve postalo posao, a života nema.

Zato, pokažite svojim primerom kako da granice između privatnog i poslovnog života ostanu netaknute.

Pokažite da je u redu da vaši zaposleni prave pauze i da se od njih ne očekuje da odgovaraju na imejlove i pozive u svako doba dana. Ohrabrite ih da odu na godišnji odmor i da isključe sve notifikacije koje imaju veze sa poslom.


5. Objasnite zašto

Stavite do znanja zaposlenima da njihov posao ima smisla. Kada zaposleni znaju da njihov posao ima smisao i svrhu, ulažu više napora i osećaju se zadovoljnije. Sve to dovodi do veće produktivnosti.

Novosti iz privrede i sveta finansija

10.10.2023
Indikatori finansijskog sektora koji su signal realnom sektoru privrede
Pročitaj
27.3.2023
Za lična primanja veća od 31.654 evra, ostvarenih u toku 2022. godine plaća se porez
Pročitaj
22.3.2023
Rast EURIBOR-a da ili ne
Pročitaj
Let's fly to the Stars
. . . 3 . . . 2 . . . 1 . . .
Let's get started
We are here to make our experience and skills available to you, and then to tailor our services to your business. If you have questions or need a consultation, call us or just fill out the form

call usfill out the form
Hvala! Vaša poruka je lansirana
Poruka nije poslata. Popunite sva polja. Hvala!
Klikom na „Prihvati sve kolačiće“ slažete se sa čuvanjem kolačića na vašem uređaju radi poboljšanja navigacije po veb lokaciji, analize upotrebe veb lokacije i pomoći u našim marketinškim naporima. Za više informacija pogledajte našu Politiku privatnosti